Slalom ze wskazaniem ścieżki

Cel:

  • Doskonalenie prowadzenia piłki ze wzrokiem oderwanym od piłki

  • Nauka reagowania na bodziec wizualny (decyzja w ruchu)

  • Kształtowanie orientacji przestrzennej i percepcji wzrokowej


Organizacja:

  • Ustawione tory slalomowe (z tyczek, krasnali lub stożków) – po jednym torze dla każdego zawodnika

  • Na końcu każdego toru znajdują się 3 bramki ze stożków (np. czerwona, niebieska, żółta)

  • Trener stoi na linii bocznej lub końcowej z przygotowanymi stożkami w odpowiadających kolorach


Przebieg ćwiczenia:

  1. Zawodnicy startują jednocześnie i prowadzą piłkę slalomem.

  2. W dowolnym momencie trener może podnieść w górę stożek w danym kolorze, wskazując zawodnikom, którą bramkę mają zaatakować.

  3. Zawodnicy muszą reaktywnie zareagować – mogą przerwać slalom i od razu skierować się do wskazanej bramki.

  4. Zawodnik, który pierwszy przeprowadzi piłkę przez właściwą bramkę, zdobywa punkt.


Wytyczne dla zawodników:

  • Zerkaj na trenera co chwilę – musisz być gotowy na zmianę decyzji!”

  • Prowadź piłkę w kontroli, ale nie patrz cały czas na nią!”

  • „Reaguj szybko – liczy się czas reakcji, nie tylko technika!”


Modyfikacje:

  • Trener może zmieniać pozycję w trakcie ćwiczenia (poruszać się, ustawiać z różnych stron)

  • Zamiast podnoszenia stożka można używać kolorowych tabliczek, szalików, kart

  • Dodaj warianty prowadzenia piłki (np. tylko lewa noga, zewnętrzna część stopy, niska pozycja)

  • Gra zespołowa: 2 zawodników na tor, punkt zdobywa para, która szybciej i skuteczniej wykona zadanie


Wskazówki trenerskie:

  • „Reaguj na bodziec – zmień decyzję bez zatrzymywania piłki!”

  • „Nie skupiaj się tylko na piłce – graj oczami i głową!”

  • „Szybka analiza sytuacji = przewaga!”


Fajne ćwiczenie?